dagens ämne - SKITSNACK

Det där med att lägga upp en månad från förra året varje dag gick ju åt hell, men nu tänkte jag börja med något lite enklare!  Bara för att jag själv älskar att skriva och uttrycka mig om saker. Kör en "dagens ämne" där jag skriver om något relevant eller inte så värst relevant, varje dag - typ.
Har en lista stulen från en annan blogg som jag tänkte gå efter. Ledsen men jag kommer inte ihåg vad den heter, kopierade listan och förträngde resten :(
iallafall, dag 1. SKITSNACK

Att bli sådär himla upprörd
, så arg, så ilsken, så irriterad, så sur, så förbannad, så jävla pissed helt enkelt över att folk pratar skit om en... Det är oftast totalt onödigt om du frågar mig. Det beror helt på vilken form av "skit" iochförsig. Oftast kommer inte den där "skiten" helt ifrån ingenting, om jag har gjort något dumt eller konstigt - prata på, jag har ju faktiskt gjort det! Har det hänt så är det bara att prata om och alla har rätt att uttrycka sig om det (mer eller mindre diskret). Antagligen kan det hjälpa mig att få en annan syn på felet jag gjort, jag lär av mitt misstag helt enkelt. Däremot om det pratas skit om mig utan att jag gjort något - fuck you. Fast vad gör det?, jag har inte gjort annat än att vara mig själv, och som ni vet, man kan inte behaga alla.
Bli inte arg om folk snackar skit om dig, kanske är det vad man förtjänar. (men det behöver det självklart inte alltid vara) I vilket fall som helst - hur ofta snackar du själv skit om folk? Jag snackar skit. Det är självklart inget jag är stolt över och jag gör det inte i någon stor mängd, men jag gör det. Det är ibland tillfredsställande, det är nog som man säger, att man gör det för att känna sig bättre själv. Inte fullt omöjligt.


blytung.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (förblir hemligt mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Din söta kommentar:

Trackback
RSS 2.0