Det blir patetiskt

Något hemskt hände idag. Jag vet inte vilka det är som läser min blogg men jag antar att det är ett par finspångare iallafall. Ni vet vad det är jag pratar om.
Ett liv släcktes idag, åt hell för tidigt. Det är hemskt och många blir påverkade i en så pass liten håla som Finspång, det är inget konstigt med det.
Men snälla...  Innan killen ens varit död en timma skrevs hans namn överallt på Facebook och nyhetsflödet fylldes med "RIP" från personer som inte har en aning om vem denna person egentligen är. Det är respektlöst - både mot honom och hans nära. Tänd gärna ett ljus för honom och skänk en drös tankar till hans familj och vänner, men skriv det inte på Facebook! Inte än.
Förra året lämnade en av mina bättre och närmsta barndomsvänner denna jord, jag har fortfarande inte skrivit i hennes logg, tycker det känns opersonligt. Alla andra behöver inte veta hur jag sörjer eller att jag tänker på henne varje dag. Istället skriver jag privata meddelanden till henne och dagbok om hur jag känner. Det känns mer äkta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (förblir hemligt mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Din söta kommentar:

Trackback
RSS 2.0