är så himla trött på julmat... kräks vid tanken.

Varför?? Varför berättar alla, alltid, vartenda år, hur trötta de är på julmaten? Hur de kräks vid bara tanken på mer julmat. Vad är det med folk? Ät inte så förbannat mycket julmat då!
Nej...nu låter jag lite väl bitter, och bitter är jag faktiskt inte - inte det minsta.
Även de som bara ätit 1-2 julbord uttryker denna känsla, och då tänker jag att det säkert är någonting man bara ska säga här i Sverige för att inleda en konversation eller få känna samhörighet och gemenskap - för julmatströtta är tydligen något alla blir, verkar det som.
 
Jag måste erkänna att jag faktiskt inte känner av den där känslan av motbjud när jag tänker på julmaten, jag skulle nog få i mig lite till men istälelt väljer jag att längta till nästa år.
Så, för att avsluta detta inlägg om det typiskt svenska beteendet att alltid tjata om hur vi kräks på julmat, så säger jag: lagom är bäst. Ät lagom mycket julmat för att sedan kunna börja längta efter nästa års julbord!
 
Tack för mig.
 
 
 
  

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (förblir hemligt mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Din söta kommentar:

Trackback
RSS 2.0