Ganghang

Jag har tänkt på en grej... (borde kanske starta en "jag har tänkt på en grej-kategori" i bloggen och skriva ett inlägg för alla tankar och funderingar jag har??)
Att om man tillhör flera gäng eller är vän med flera personer från olika gäng och grupper, så tillhör man plötsligt inte längre något av dem. Det är så lätt att tappa kontakten med sina vänner om man har fler kompisar utöver ett specifikt gäng. Eftersom att man inte alltid kan säga Ja till att hitta på saker med grupp1 eftersom man kanske bestämt något med grupp2 så slutar grupp1 efter ett tag att ens fråga om man vill hitta på något. Likadant tänker grupp2...

Det här är inget jag lider så värst mycket av nu. Det var värre förr när jag varken såg mig eller de andra människorna som egna individer, bara en del av en grupp.
Jag älskar insikten av att vara en fri individ. Möjligheten till att vara spontan och impulsiv. Möjligheten till liv och äventyr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (förblir hemligt mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Din söta kommentar:

Trackback
RSS 2.0