"Att kyssa en rökare är som att slicka ett askfat"?

Jag har tänkt på en grej... (ovanligt?)

iallafall... jo, när man är 14-15 år och röker så bryr man sig verkligen inte om de där allvarliga riskerna med att röka. T ex att man dör i förtid, förlorar dedär små flimmerhåren som är till för att ta bort skit i kroppen, att man kan bli steril osv. Det går inte in liksom, man lever i nuet. Visst?
Fast hur fräsch ser den här lungan ut egentligen?


Den där popularitetsbekräftelsen, känslan av att man är någon. Den är så mycket mer värd! ...eller? Om man behöver en cigarett för att få vänner och känna sig säker behöver man nog fundera lite över sin självkänsla. Fast det behöver nog de flesta fjortonåringar när jag tänker efter...

Tror att skolan borde börja ta upp följande saker istället när de försöker få eleverna att sluta röka, för det är nog störra chans att man tar åt sig av detta!:

man får äcklig sperma


dålig hy (även rynkor tidigare!)


dåligt hår och håravfall



Gula tänder

(...övre raden är blekt) haha..

Dålig andedräkt


Sitter det någon liten fjortis och läser detta: tycker du att det känns värt det?  Det tycker inte jag!

Jag måste bara passa på att säga till de som tror att de vinner större respekt på att röka än att låta bli, FUCK YOU, det är inte sant! Jag tycker det är så jävla grymt med människor som umgås med rökare och har gjort länge men trots det inte själva börjar. Det tyder på en sådan självsäkerhet och styrka! och...för att tillägga, självsäkerhet är sexigt!

Här vill jag passa på att hylla min käre vän Wiger, you're awesome!
(är 98% säker på att du inte läser detta men ändå, en hyllning till dig Viktor!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (förblir hemligt mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Din söta kommentar:

Trackback
RSS 2.0