frukostmuffins

Idag har jag bakat nyttiga frukostmuffins, som det så tråkigt heter. Väljer att kalla dem pumpamuffins istället, låter mycket roligare!
Frukost-pumpa-muffins till och med?
Receptet står på baksidan av papperet runt Kesellan.
 
Receptet:
3 dl fiberhavregryn
3 dl siktat dinkelmjöl (själv hade jag fullkornsdinkel, vet inte om det spelar någon roll)
1 dl pumpakärnor
2 tsk bakpulver
1 tsk salt
250 g lättkesella
1/2 dl Smör- &rapsolja (hade ingen sådan hemma så jag blandade rapsolja och smör, gick utmärkt!)
1 dl mjölk
2 ägg
 
Först blandar man de torra ingredienserna sedan har man i det andra. 225 grader i 13-15 minuter.
FINITO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (förblir hemligt mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Din söta kommentar:

Trackback
RSS 2.0