went to the cinema

I tisdags tog jag med min far och lillasyster på bio. Hämtade upp dem straight aftör wörket, klockan fajv. Så att ni vet liksom, vad jag gjorde i tisdags kväll.
 
 
 
Tänkte göra en liten sammanfattning/utvärdering av filmen. The Host såg vi.
Det var skönt att man kastades direkt in i lite handling, ingen dötid liksom. Däremot var den inte så bra i början men blev bara bättre och bättre ju längre in i filmen man kom. Jag gillade att det inte var något super-obvious slut som denna typ av film annars har!
 
Denna film får två elefanter av fem möjliga. Och en liten elefantbebis för att man (i alla fall en liten stund) fick klura lite på hur det skulle sluta. OCH för att de hade en snygg kille med i filmen. Filmer blir genast liiite bättre om det är snygga skådespelare. Spelar ingen roll om det är snygga tjejer eller snygga killar eller söta barn - det blir liksom lite roligare att titta om det är något fint att titta på!
 
 
 
 
 
 
Jag var även på bio i onsdags, med Nilsis. Vi såg Mama, som hade premiär då. Står "uppgift saknas" om genren men jag skulle nog kalla det för skräck!

För att en film ska vara läskig tycker jag att den ska vara verklighetsbaserad eller åtminstone logisk och liksom lite psykiskt påfrestande. Man ska få en obehaglig känsla i kroppen och vara lite smårädd i flera månader, kanske år!!
Denna film var inte så. Det handlade om ett typ spöke som hemsökte några barn. Det som drog ner filmens betyg var att den var så overklig, men det var roligt med många "BUH-scener" där man liksom hoppar till. Något mer som drog ner betyget var att spöket var väldigt fult och såg väldigt, väldigt overklig ut. Hon var liksom ful på ett sånt sätt att man ville skratta åt henne.
Däremot var det väldigt kul att filmen faktiskt hade lite av en story. Stort plus!! Ett till plus: den var snyggt filmad på sina ställen.
 
Två av fem elefanter alltså. Kanske att jag skulle gett en liten bebiselefant för en bra story...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (förblir hemligt mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Din söta kommentar:

Trackback
RSS 2.0