retro med kaffe

Julen är mysig och retro är mysigt. Vad passar då bättre än lite retro juletiketter??

Förra året köpte jag jättefina etiketter med 3Deffekt i form av "lager på lager". Kände för att göra mina egna i år fast betydligt enklare men ändå fina, liksom.
Så, vanligt vitt A4papper, kaffe och eld blev lösningen.


Satte ett kaffefilter (med kaffe i såklart) i en bunke med varmt vatten, knögglade ihop pappret och mosade ner det i vattnet och sedan tröck jag med kaffefiltret mot pappret för att det inte skulle vara sådär perfekt jämnbrunt.
När det torkat klippte jag pappret i bitar som jag sedan eldade i kanterna.
oh well, där har ni en väldigt detaljerad beskrivning på något väldigt, väldigt enkelt :)

Några av julklappisarna jag slagit in hittills har tagit plats i sin korg. Denna korg ska fyllas med små presenter och sedan slås in i cellofan för att ges till.......någon som kommer se detta... >:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (förblir hemligt mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Din söta kommentar:

Trackback
RSS 2.0