what's under that skin anyway?

 
Har blivit sån funderare på sista tiden. Det är ganska kul ändå. Vissa saker går att tänka på i all evighet - givetvis utan svar - men ändå med en gnutta framgång. Saker som "vad är rymden egentligen?", "varför finns vi?", "varför är vi människor som vi är?". Saker jag aldrig funderat över tidigare. Det är så himla intressant! Det gör inget att det inte finns några svar på dessa grubblerier, det är lite av magin med att filosofera :)När jag är bland människor kan jag bara stanna upp - iaktta, lyssna och tänka: vilka jättekonstiga varelser vi är! Varför är vi så annorlunda mot alla andra djur? Här sitter folk med kläder, kommunicerar med ord som huvudspråk, skapar saker, gör saker för skojs skull, tar livet för givet och bryr oss om saker. Alltså, varför bryr vi oss ens om vad andra människor tycker om oss - människor utanför vår familj och vänskapskrets som vi är helt oberoende av? Vi bryr oss för mycket. Om allt. Lev, ha kul och var snäll. Då mår man bra, tror jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (förblir hemligt mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Din söta kommentar:

Trackback
RSS 2.0