Jag tycker synd om dem

Jag tycker synd om dem som saknar förmågan att njuta av det lilla, synd om dem som slukats av livets baksidor och fastnat där. Om du inte ser annat än mörker och tycker livet är skit så fokuserar du på fel saker. Ingen kan säga att det inte finns något positivt i vardagen, för det gör det - för alla! Vissa har omgetts av mer negativt än andra, men jag tror att man i många fall hamnar i den sitsen av en anledning orsakad av en själv. Vilket innebär att man också kan ta sig ur den själv. Det är bara att blunda med det ögat som ser negativt, och öppna det positiva ögat. Liksom :-) 
Jag älskar inte livet för att allt flyter på för mig, mitt liv har också baksidor, men jag väljer att inte lägga så mycket energi på dem. 
 
Det här med att glädjas åt det lilla.
Idag när jag skulle gå hem från mammas jobb var det pisskallt ute men jag knnäppte jackan och tog på mig mina fluffiga supervarma vantar. Då bev jag så himla glad att jag hade de där fluffiga supervarma vantarna att jag gick med ett leende hela vägen hem. 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Sofia håller med dig! Samtidigt måste man låta det negativa vara negativt, för att man ska kunna hantera det och sen lägga det åt sidan. Så är det för mig i alla fall. Jag kan inte bara strunta i det och tänka på något positivt, jag måste bearbeta det negativa först :) KRAM!

Svar: Det är nog en mer sund problemhantering och ibland önskar jag att jag också kunde bemöta problem på det viset, men det är samtidigt skönt att kunna koppla bort det negativa när det behövs. Kram :)

2013-02-13 @ 18:45:25

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (förblir hemligt mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Din söta kommentar:

Trackback
RSS 2.0