I ett främmande mörker

Det synd att mörkret är så djupt, det kam gömma sig så mycket där inne. Jag är inte mörkrädd, men jag tycker det är obehagligt att gå ute om kvällarna. Det är så synd! Jag älskar att promenera och jag älskar att göra det på kvällen. Luften är så skön, så lätt att andas och så ren. Himlen är så vacker och det är något speciellt med kvällens ljud som lockar. Det tråkiga med att promenera på kvällen är att om man gör det inne i Finspång måste man oroa sig för våldtäktsmän och knivstickare och om man gör det i Lotorpskogarna ska man behöva vara pissrädd för grävlingar och vildsvin, och tydligen björnar också... Vet inte vilket som är värst. Det sista tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (förblir hemligt mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Din söta kommentar:

Trackback
RSS 2.0