Paj

En sjukt underskattad maträtt. Det är ju så dödligt gott, nästan alla sorters pajer. Att man inte lagar det oftare?! Eller.. jag gör inte det så ofta i alla fall. Vet inte hur det är med er? 
Det är ju dessutom otroligt enkelt att göra!

Igår gjorde jag den godaste paj jag någonsin gjort tror jag... och självklart helt vegetarisk men ändå full på protein!
Gjorde först en vanlig pajdeg och förgräddade osv. 
Fyllningen bestod av creme fraiche (som enkelt kan ersättas med keso eller kesella(extra protein och smak!!), eller varför inte båda?!:D men hade inte det hemma tyvärr), gullök, gul paprika, tomat, majs, ost, ett paket bönmix oooch så kommer jag inte ihåg vad jag hade i mer... Två ägg också. Det roliga med paj är att man kan fylla den med precis vad som helst som man tycker om! Sedan häller man bara på det i pajformen och ställer in i ugnen igen. En sallad med många olika grönsaker och Rhode Island-dressing på. Då har man snabbt och enkelt en riktigt god festmåltid. MITT I VECKAN, WOH!!
 
bilden är inte min, den är från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (förblir hemligt mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Din söta kommentar:

Trackback
RSS 2.0