I skuggan av värmen

Ikväll såg jag på film själv igen. Säkert tredje gången jag gör det! Har insett att det kan vara helt okej. Speciellt om filmer ska hålls och vara såhär himla bra!
Detta var en av de bättre filmerna jag sett i mitt liv faktiskt.
 
I skuggan av värmen är en sann historia om en kvinna som arbetar som väktare och en man som är polis. Kvinnan är heroinberoende men får ändå vardagen att gå runt i och med att hon tänder av när hon inte jobbar, och alltså tänder på under arbetstid. En dag träffar hon den här polisen, som spelas utav underbara Joel Kinnaman, och de blir superkära. How to do? Det liksom ställer till'et för na och det går alltmer utför.
SUPERBRA FILM. Jag som älskar sanna historier och självbiografier. Jag funderar på att läsa boken nu också, som är skriven av självaste Lotta Thell, som i filmen heter Eva Stjärne och spelas utav Malin Crépin.
 
Jag som i vanliga fall är rätt känslokall... Men shit vilka känslor denna film väckte! Mycket på grund av ett fantastiskt skådespel. Ångesten var så uppenbar och kärleken så stark att den nästan gick att ta på. Flera gånger var jag nära tårarna alltså...
 
Denna film får fem av fem elefanter! Den sista elefanten är lita svagare än de andra, känner att den inte riiiktigt kan få full pott. Ändå vet jag inte riktigt vad jag saknade...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (förblir hemligt mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Din söta kommentar:

Trackback
RSS 2.0