Lastgammal, snart

För idag fyller jag år!!! Har börjat sluta åldersnoja. Förra året var det hemskt åldersnojigt. Förstod inte hur jag skulle hinna med allt innan det var dags att bli vuxen. Först vill jag åka till mitt efterlängtade Australien, sen vill jag skaffa mig en lägenhet, men inte stadga mig direkt! Nej då vill jag jobba järnet, ta ett par veckors utlandssemester, jobba järnet, resa igen - osv. Samtidigt vill jag heeemskt gärna ha en egen hund också. Men det funkar ju inte om man ska hålla på så!
Sen vill jag utbilda mig. Och hur gammal kommer jag vara när jag är klar med det? Typ 25-26-27? Alltså kommer jag inte ha ett "riktigt jobb" förrän jag är 26, förhoppningsvis? När ska man skaffa barn då? Måste ju ha haft fast jobb ett tag först. 30? Är inte det lite gammalt? Shit, jag kommer aldrig bli vuxen på riktigt.
Fast vad innebär det att vara vuxen? Är man bara vuxen när man har ett fast jobb och barn? Gärna en hel familj med en man och hund också. Är det då man är vuxen?
Vet ni vad? Då gör det inget att vuxenlivet får vänta! För först ska jag leva la vida loca, det galna livet! Inte missa att ta vara på en sekund, leva upp alla drömmar - för att det går!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (förblir hemligt mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Din söta kommentar:

Trackback
RSS 2.0