Det bästa med studenten

Att "slippa" skolan blir inte det bästa med studenten, för faktum är att jag trivs där. Självklart kommer jag känna en lättnad i att slippa prestera på både jobb och skola. Att slippa sträva efter högsta betyg och omdöme. Jag saknar att ha en fritid. Tid utan skola, utan jobb, utan hemtentor och hemuppgifter. Det är ont om sånt nu.
Trots att jag kan sakna fritiden nu är jag väl medveten om att jag kommer sakna skolan lika mycket.
Just nu, och just i höst, kommer den saknaden antagligen inte att göra sig det minsta påmind.
Den enda längtan jag känner är längtan efter mina drömmars land. Längtan efter att få uppleva Australien igen och denna gång PÅ RIKTIGT. Vara en del av det jag tidigare bara sett ur en turists ögon.

Det bästa med studenten är inte att skolan är slut, det bästa med studenten är möjligheterna den ger mig. Möjligheterna att leva ut mina drömmar och testa livet på riktigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (förblir hemligt mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Din söta kommentar:

Trackback
RSS 2.0