ett avslöjande inlägg

It's time to shape this shit up once again. 

Så, i och med resan till Bulgarien förra månaden gick allt utför. Jag kom in bra i den "sunda" livsstilen, gillade träningen och började nästan att se en liten aning vältränad ut. Under resan, och ja redan dagarna innan, sprack allt såklart. Jag tänkte att "det är semester, man ska frossa i godsaker och alkohol." även fast jag inte ens var sugen på allt det där godiset, kakorna och den friterade maten.
Problemet var att under den veckan skapade jag ett sockerberoende jag inte haft på flera månader och det blev svårare än jag trodde att hitta tillbaka!
Jag fick ont om tid/blev lat och tränade ingenting under en hel månad.
Jag insåg att jag tagit allt med en "sund livsstil" på alldeles för stort allvar och det var inte ens sunt längre. Jag slutade fokusera på kalorier, kolhydrater, proteiner, gram, decilitrar och träning och började istället fokusera på att vara glad och må bra. Nu känner jag mig mycket mer tillfreds och har en bättre balans i livet, trots de 4 kilona jag gick upp (och det är inte i muskler) efter mer än en månad med dagligt intag av kakor, tårtor och glass. 

Nu har jag äntligen börjat tycka det är roligt med träning också och jag längtar efter att få känna av en förbättring och se framsteg i mina prestationer. Musklerna kommer så småningom! Nu vill jag bara bli stark och få mig en bättre kondis :):) 


... Så, detta är hur kroppen blir av 1 månad och 2 veckors vanvård, men det gör inget. Nu ser jag fram mot att få bli stark igen. Starkare än någonsin förut! Har dessutom skaffat mig en ny tränings-buddy. En som inte "måste vara barnvakt", "är förkyld", "måste jobba", "måste skjutsa min bror" eller "måste............something". Så nu känns allt himla bra igen! :D

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jäklar kallar du dt där vanskött? Du ser ut att ha en så jäkla sund och stark kropp redan. Lycka till med dina mål!

2013-10-08 @ 14:03:42

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (förblir hemligt mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Din söta kommentar:

Trackback
RSS 2.0