innan regnet föll över oss



Lilla sötpånken, bara några minuter innan hösten visade sitt sanna element för oss. Tog en kort promenad i alla fall :):)

Det gick bra, han lyssnar bra på kommandona. Däremot överreagerar han på vissa saker och det skapar onödiga konflikter. Exempelvis när jag ska vända honom så vinklar jag spöt lite uppåt för att han ska gå åt motsatt håll, men han är så nonchalant så jag får istället höja hela handen men då kastar han sig bort ifrån mig. Det spelar ingen roll att jag gör långsamma rörelser, det finns inget mellanting för honom.
Onödiga konflikter uppstår även på grund av att jag är så pass lättirriterad och inte alltid kan hantera hans reaktioner, men om jag bara gör som jag gjorde idag och tar ett djupt andetag för att sedan "blunda" för hans lilla utbrott och börja om så går resten som smort. Så idag gick det bra!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (förblir hemligt mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Din söta kommentar:

Trackback
RSS 2.0