wrecking Miley

Jag erkänner, jag gillar henne starkt. And also, she's one of the hottest women. Utan tvekan. SKITSNYGG.
Låten Wrecking Ball är dessutom sjukt bra. 
 
 
Jag erkänner också att hennes nya koncept blir lite too much, nästan patetiskt. Jag förstår att hon vill bryta sig fri från- och dekonstruera bilden vi alla har av henne som Hannah Montana. Jag har därför haft ett visst överseende för hennes överdrivet sexuella musikvideor, tungor och twerks osvosv. Jag har tänkt att hon medvetet överagerar för att provocera och nå målet som "oberoende" fortast möjligt.
Tills för ett par timmar sedan när jag läste ett inlägg om Miley på hej.blekk's blogg.
Det hon gör är feminism. I årtionden har kvinnor uppträtt på detta sätt i musikvideor, tillsammans med män. Miley gör exakt detsamma som tusentals kvinnor gjort förut, fast istället för att klänga på männen och framstå som deras sexobjekt - framstår hon som en självständig kvinna. Hennes sexuella agerande är självvalt. Media väljer att framföra henne som slampig och billig, när hon i själva verket bara är jävligt stark och självständig.
creds till Miley Cyrus!
 
 
 
 
här har jag suttit och skrivit ner ett inlägg om feminism och så skriver jag detta...: hur snygg är hon inte?!  hon är inte bara snygg, även vacker.
ber inte om ursäkt till er som tycker det är dum dubbelmoral men jag tycker faktiskt att man skall
få påstå att någon ser bra ut, så länge det inte blir sexistiskt. japp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (förblir hemligt mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Din söta kommentar:

Trackback
RSS 2.0