en sen resumé. januari-mars

Har inte riktigt haft tillgång till dator senaste tiden, och så tänkte jag inte heller göra något "2013-inlägg" men jag blev så nyfiken på vad som hänt under året så jag gör det ändå! Tänker alltså kolla igenom gamla inlägg för att se vad som hänt under året. En månad i taget,
 
Januari
Nyårsafton blev lugn eftersom jag jobbade på kvällen och även nästa morgon, likaså Signe. Vi spelade alias, åt god mat och smällde raketer med familjen.
Jag hade som mål att genomföra minst två utlandsresor - och så blev det! Däremot min "body transformation" glömdes bort litegrann mitt i allt jobbande.
Jag började intressera mig ännu mer för matlagning än vad jag gjort tidigare. Tror att mitt val att bli vegetarian gav en gnista av inspiration! ;D
 
 
Tränade massor, festade en del och hade beslutsångest för vad jag skulle lägga mina pengar och tid på: Peace & Love eller Bråvalla. Gjorde ju helt rätt i att välja Bråvalla i alla fall!
 
Jimmy fyllde så det blev födelsedagskalajs, lite mycket alkohol för många av oss och ja.
Någon kom inte in på Puls, någon spydde ner Mc Donalds, några försvann och några bråkade i en trappuppgång. ÄNDÅ EN KUL KVÄLL! :D
 
 
Hade jättemånga stora uppgifter i skolan under de första månaderna på året.
 
 
...blev även bmw-ägare i slutet på denna månad!
 
Februari
Hade en chokladkväll med hönorna. Dvs Nils, Jessikatten och Betty.
 
Hölls en hel del med Helman
 
Jag hade ständigt fullt upp med att gå i skolan på dagarna, jobba på kvällarna samt helgerna och tränade även en hel del på gymmet under denna tid. A och så hade jag ju hästarna och vännerna att hinna med. Och tusen stora "hemtentor". Fattar tusan inte hur jag bar mig åt?! Jag som tycker jag har dåligt med tid nu... haha
"Blir inte så mycket vila oftast, därför är jag nästan ständigt trött nu för tiden och väldigt tjurig" skrev jag 3/2. Lite senare var jag inte bara ständigt trött, även ständigt sjuk och fick lustiga utslag på kroppen, som antagligen var stressrelaterade för de försvann mot våren/sommaren när trycket i skolan började lätta.
 
Var i Ullared med mamma och sov på vandrarhem. Världens mysigaste ställe! Det hade bara tre rum och drevs av en gubbe som bodde där.
 
Jag opererade bort en såndär leverfläck på ryggen. När vi plockade bort stygnen sprack såret upp och nu har jag fortfarande ett jättefult ärr kvar. Ser ut som en stor blåsa typ, äckligt värre! haha

Jag lyssnade på Kents låt 747 dygnet runt typ. heh
 

Vi åkte till Norrköping för en vinkväll hos Icka. Skulle gå ut men lagom tills vi kom fram till Puls hade vinet slagit hårt på någon och någon kom inte in, som vanligt. hahah Eller jo, någon kom in men blev senare utslängd.
 
var i alla fall tillräckligt länge där inne för att hinna fastna på bild!
 
 
Som jag sa så var jag jättesjuk hela början av året. Yrsel, illamående, magsmärtor, konstiga utslag, extrem trötthet. De tappade mig på blod men hittade inget fel på mig. Alltså... vi fyllde 12 provrör med blod, jag lämnade både urin- och avföringsprov men inte ett enda jädra fel. Blev arg. Men blev ju frisk sen efter några månader :):)
 
Jag ramlade även av hästen i februari. Störtade rakt ner i den isklädda snön och skrapade upp ansiktet, fick en hjärnskakning och slog i höften rätt brutalt. Låg på soffan i över ett dygn för att jag inte kunde ta mig upp... hahah.
 
mars
En vecka efter den lilla olyckan åkte vi på hingstpremiering med dumhästen Helman som kastat av mig.
Han blev godkänd även som 4åring och får fortsätta betäcka. Gjorde några tappra försök i paddocken där med honom men jag kunde bara rida korta stunder, sedan klarade inte höften av mer.
bild från hingstpremieringen
 
Håkan Hellström släppte singeln "Det kommer aldrig va över för mig" och jag blev helsåld. Har aldrig tidigare varit sådär överförtjust i Håkan men den där låten ändrade allt!
 
Utöver hingstpremieringen hände det inte så mycket i mars. Det blev ett helt fantastiskt vårväder och jag sprang rätt mycket utomhus. Förutom det jobbade jag bara och var en del på gymmet. Gick i skolan såklart också. Gjorde ett inlägg om den bristande substansen alkohol. Jag festade ingenting, bara jobbade och gick i skolan typ.
 
Jag var väldigt förvirrad och entusiastisk inför australienresan och höll som mest på att bestämma mig för vart jag skulle börja min resa osv osv.
 
 
 
fler månader to come. :):)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (förblir hemligt mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Din söta kommentar:

Trackback
RSS 2.0