förberedelser inför Aussie-land

Tänkte börja redan nu att ta tag i allt inför flytten. Skulle jag göra som vanligt skulle jag inte börjat förrän veckan innan, men jag tänker att nu när jag ändå inte jobbar - varför inte se till att vara redo i god tid? Är säker på att mitt huvud kommer vara rätt fyllt av andra tankar sista veckan i Sverige.
Så idag ringde jag försäkringskassan för att be dem skicka ett intyg angående sjukhusvistelser och annat, kan ju bli rätt ruinerad på sånt Down Under annars om något skulle hända. Himla krångligt att komma fram! "Tryck in den siffran för att komma dit", "Tala om ditt ärende", "Var god upprepa", "Var god dröj", "Tryck in den siffran för att komma dit".  När jag väl kommit fram till en mänsklig talare istället för en dator: "Ah men jag kopplar dig dit istället." och så sätter datarösten igång och ber mig trycka på nya siffror.... Fick mitt intyg till slut men råkade även beställa något mer, av misstag... haha ALLTSÅ.
 
Rekommenderar folk att inte flytta till andra sidan jorden, är så jädra mycket att tänka på... haha. Men som sagt, det är skönt att vara ute i god tid, har 4 veckor på mig att ordna färdigt med försäkringar, bankkonton, internationellt körkort samt besiktning + avställning av bilen och alla prylar som ska införskaffas. Känner att jag gjorde helt rätt i att sluta jobbet en hel månad innan avresa, jag som tyckte det kändes onödigt först!
 
Idag har jag inte bara ordnat med sjukförsäkringsintyg, även rensat garderoben och påbörjat en flyttpackning. Tänkte packa alla mina saker i flyttkartonger redan nu för när jag sedan återvänder till Sverige - när det nu blir - skall jag ju ändå inte bo kvar här. Så jag har kastat av med hälften av alla kläder jag äger. Så himla mycket onödiga plagg man sitter inne med alltså?!
 
Slänger in en drös bilder från det fantastiska landet down under där jag, om mindre än 30 dagar, får sätta mina fötter igen. Börjar bli så sjukt taggad nu!
 
Maioriteten av dessa bilder är från weheartit.com , medan några är hämtade från google.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (förblir hemligt mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Din söta kommentar:

Trackback
RSS 2.0